۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

مولوی مدنی:

اسلام متعلق به قوم و نژاد خاصی نیست/باید با زبان قرآن سخن بگوییم

اسلام متعلق به قوم و نژاد خاصی نیست/باید با زبان قرآن سخن بگوییم

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اسلام مرز و رنگ ندارد و متعلق به قوم و نژاد خاصی نیست و زبان اسلام زبان قرآن است و باید بیاموزیم با زبان قرآن با دیگران سخن بگوییم.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی اسحاق مدنی ظهر پنجشنبه در همایش طلایه داران تقریب مذاهب اسلامی در بندرعباس عنوان کرد: مذاهب و اقوام به مثابه اعضای بدن این حکومت هستند و همه اینها در کنار هم دیگر یک حرکت سالم و با نظم وقاعده خاصی خواهند شد و بهترین راه وحدت، احترام به یک دیگر و احترام به عقاید همدیگراست.

وی ادامه داد: صدمه به هریک از اعضا باعث ناملایمات در یک بدن می شود لذا باید از مذاهب و اقوام از هر نوعی در کشور ایران عزیز پشتیبانی کرد.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دنیا را غافلگیر کرد چون دشمن خیالش راحت شده بود چرا که هر حرکت اسلامی را اجازه پیش روی می دادند ولی بعد از پیروزی آن حرکت، رهبر آن گروه را کنار زده و دست نشانده های غربی خود را که از قبل در کشور های اسلامی بودند روی کار می آوردند.

مولوی مدنی افزود: اما دشمن در ایران یک اشتباه بزرگی کرد و آن این بود که حضرت امام(ره) را درست نشناخته بود بعد ازپیروزی انقلاب امام کاری کردند که هرکسی بعد از ایشان هم می آمد ادامه دهنده راه ایشان بود که انصافا رهبری انقلاب نیز این مسیر رابه خوبی طی کرده اند.

 وی همچنین گفت: بهترین راه دشمنان برای جلوگیری از تشکیل حکومت اسلامی در جهان امروز همین تفرقه افکنی بین شیعه وسنی است.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اتفاقات سالهای اخیر در کشور های  اسلامی بیان کرد: این جریانات قرار بود در کشور ایران اتفاق بیفتد، که مثل توطئه های دیگر دشمن شکست خورد و تنها دلیل پیروزی و عبور از این جریانات وجود رهبری شجاع، فداکار، مسلط به امور که دیگر مسلمانان جهان در کشورهای اسلامی از آن بی بهره اند.

وی بهترین راه وحدت را احترام به یک دیگر واحترام به عقاید همدیگر دانست و اظهار داشت: اکنون وضع اسلام در جهان قابل قبول نیست تا جایی که در کشور های همسایه، مسلمانان حتی برای رفتن به مسجد نیز هراس دارند.

مولوی اسحاق مدنی در ادامه بزرگترین مانع در وحدت مذاهب را عدم اخلاص دانست و بیان داشت: اسلام مرز و رنگ ندارد و متعلق به قوم و نژاد خاصی نیست و زبان اسلام زبان قرآن است باید بیاموزیم با زبان قرآن با دیگران سخن بگوییم.

وی در ادامه در بحث موانع وحدت و تقریب مذاهب گفت: بزرگترین مانع در وحدت مذاهب عدم اخلاص است و اگر با اخلاص در کارها در کنار هم باشیم به خصوص در عمل اثرگذارتر خواهد بود.

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جایگاه اهل سنت در کشور افزود: اینکه شخصی به عنوان استاندار از اهل سنت انتخاب می شود مشکلی ندارد و آنچه مهم است اخلاص در قبول پست و مقام می باشد که باید در عمل نشان داده شود.

مولوی مدنی اضافه کرد: شناخت ضررهای تفرقه بسیار مهم است و تفرقه این نیست که یک مذهب را ضعیف کند بلکه اعتقاد و لوازم وحدت یک جامعه و کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به وضعیت مسلمانان شیعه و سنی در پاکستان عنوان کرد: امروز شیعه به سنی احترام نمی گذارد و سنی به شیعه و همچنین کار به جایی رسیده که شیعه و سنی دست به جنایت علیه یکدیگر می زنند لذا این باعث شده مساجد شیعه و سنی از پرداختن به وظایف دینی خود خالی شود و این آن چیزی است که دشمن اسلام می خواهد. 

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز تفرقه شیعه و سنی به جز در ایران در همه کشورهای اسلامی به راه افتاده و لذا باید همه باهم وظایف انسانی خود را به نحو احسن انجام دهند و از راه هایی که باعث این جدایی و کینه توزی می شود به شدت با آن برخورد کرد.

مدنی با اشاره به افراطی گری های تکفیری ها گفت: وهابی ها تعدادشان کم است این دشمن غرب است که گروه هایی از اهل سنت را همراه این گروه تکفیری کرده اما این وهابیت است که پرچم دار تکفیر در منطقه است.

وی در پایان ضمن تاکید بر تعیین مرز بین اهل سنت و افراط گران وهابی، بیان کرد: تشخیص این مرزها برای توده مردم به آگاهی دادن از سوی علما شیعه و سنی نیاز دارد تا مردم نسبت به این جریان آگاه تر شوند.

 

کد خبر 2255800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha